Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on kesäkuu, 2019.

INHALE EXHALE

Kuva
Every breath counts.


When we get colds and flu´s we realize how important it is to take care of our self.

We get tons of vitamins, fluids and other products that help to get rid of the illness.


But what happens when we get healthy again?


Many of us go back to, well normal life if you can call it that.

What if your normal life was filled with the same products? Would you stay healthier longer? The exact same thing happens with breathing.


When we get a cough we realize how awful it feels in the lungs. We get out of breath, feel weak, but once we get healthy again we forget about it quite fast. Most of us breathe only with the top part of our lungs even when we are healthy?

YOUR HEALTH IS THE MOST IMPORTANT THING IN LIFE




In Pilates training breathing is essential. Inhaling and exhaling.
We try to breath all the way down into the sides and back of our body.

Using this technique helps us use the whole capacity of our lungs
and helps the oxygen move throughout the muscles easier.


What if we did b…

SELKÄ JUMISSA TAAS!!

Kuva
Jokaisella meistä on joskus ollut jonkinlaisia selkäkipuja. Tavallisimmin selkää aletaan venyttämään, vahvistamaan ja
liikuttamaan vasta,kun se alkaa oireilla.

Mitä, jos kehoa huoltaisikin ennalta ehkäisevästi?

Me Naiset- lehdessä oli  esimerkki liikkeestä, jota voidaan tehdä vatsamakuulla. Skorpioni-liikkeen idea on “koskettaa” vastakkaista kättä
nostamalla jalkaa koukussa irti lattiasta.

Tästä liikkeestä haluan antaa toisenlaisen vaihtoehdon. Tämä lisää liikkuvuutta ja vahvistaa.

Aseta sormet päällekkäin otsan alle. Tarkista, että hartiasi eivät ole nousseet korviin.

Jalat ovat suorana lantion levyisessä asennossa. Aktivoi napaa kohti selkärankaa, jotta saat alaselälle tukea.

Paina vasenta jalkaa aktiivisesti vasten lattiaa ja samalla koukista oikea jalka  ja kanta kohti kattoa. Ojenna jalka ja toista uudelleen.
Tee 5-8 kertaa per puoli.

Kun pystyt keskittymään molempiin jalkoihin seuraa vaihe 2. Aloitusasento: Koukista vasen jalka ja nilkka valmiiksi. Aktivoi keho ja oikea jalka. Nosta vasenta jal…