Kesä ja syksy mitä kaikkea silloin tapahtuu elämässäni.




Biomekaniikkaa, fysiologiaa ja paljon uusia hoitotekniikoita.
 Näistä on ensi syksyni tehty opiskelun saralla.

Olen melkein aina ollut ihminen, joka ennakoi asioita vuoden eteenpäin. Osittain se johtuu Pilatesmatkoista + niiden sopimisesta ajoissa. Tänä ja ensi vuonna listassa urheiluterapeutin opinnot ja sen viimeinen opiskeluvuosi.
Poikkeustilanne on muuttanut ennakointia, mutta uskon, että jo 2021 asiat ovat parempaan suuntaan ja normalisoituvat.

Ohjaaminen - on se sitten yksityistunneilla, Pilatesmatkoilla tai verkossa - antaa minulle niin paljon. Koen onnistumista jokaisella tunnilla, jos huomaan asiakkaan esimerkiksi edistyvän tai vaikka hoksaavan jonkun liikkeen tekniikan ja näin voin auttaa häntä voimaan paremmin fyysisesti ja mentaalisesti. Pilatesmatkoilla haluan antaa aikaa jokaiselle, en vain treenaamiseen, mutta myös vaikka pieneen keskusteluhetkeen kanssani. Joskus ihminen voi olla niin kiireinen niin pitkään, ettei ole antanut itselleen aikaa pysähtyä ja reflektoitua siihen, mitä elämässä oikein tapahtuu. 
Jos viikon aikana asiakas kertoo, että voi paremmin matkani jälkeen, olen onnellinen. 

Hektinen päivärytmi usein kiihtyy ja kovenee tiettyinä aikakausina riippuen työnkuvasta. Silloin on tärkeää ottaa sitä omaa aikaa, vaikka se olisikin 20 minuutin kehonavaustreeni tms. Pilatesmatkoilla usein huomaan asiakkaiden irrottautuvan tuosta ylinopeutta kulkevasta oravanpyörästä ja hidastavan tahtia. Hengitysrytmi tuntuu myös tasaantuvan hypertemposta rauhallisempaan viikon aikana.

Olen kiitollinen jokaisesta treenaajasta, joka ilmoittautuu mukaan tunneilleni/ matkoilleni, koska tiedän, että hän on ottanut sen ensimmäisen askeleen voida hyvin Pilateksen avulla ja minä saan häntä avustaa tuon matkan jatkumisessa.
Myös kurssien ja matkojen ulkopuolella haluan olla asiakkaitani varten. 
Sähköpostiviestien kirjoittelu on minulle mieluista puuhaa ja on kiva, kun saan kysymyksiä ja vastauksia. 


Vaikka Pilatesmatkat ovat työtä, saan niistä itselleni myös lisää voimaa ja jaksan omaa arkeani vieläkin paremmin. Auringonvalo on aivan ehdoton minun jaksamiseni kannalta ja onneksi tänä kesänä kotonakin saa sitä tärkeää D-vitamiinia.

Tänä kesänä ohjaan verkossa poikkeustilanteen vuoksi, joten sillä tavalla pääsen "tapaamaan" asiakkaitani mm. Facebook Live-ryhmässä.

Olen toiminut ohjaajana yli 23 vuotta ja jokainen päivä opin lisää ja näin voin antaa enemmän. 
Tämä on unelmatyöni ja urani. En vaihtaisi päivääkään.








Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Dancers and Injury

Voimapukeutuminen osa 2.

STRESS IN A BOTTLE