Päivä ohitse??

 Mitä ihmettä?? Joko se päivä päättyi?



Onko sinulla koskaan sellainen olo, että koko päivä on mennyt ohitse ja et ole saanut “mitään” aikaan? Sellainen olotila voi nousta, jos keho on stressitilassa. Sellaisessa stressitilassa, joka ei ole hyväksi. 

Aika tuntuu rientävän ja To Do-listat kasvavat vaikka niiden pitäisi piedentyä. 

Silmiä särkee ja hertioita kolottaa, mutta silti koet, että jotain on vielä tehtävä. Ehkä näpräät vielä keskiyöllä puhelinta lähettääksesi vielä sen yhden sähköpostin..


Pysähdy ja hengitä
lue tuo uudelleen…


Sinun oma aikasi on tärkeä. Se sähköpostin lähetys voi odottaa aamuun. Annat kehosi herätä rauhassa liikuttaen koko selkärankaa, pyöritellen hartioita ja venyttäen lantion aluetta. Moni kokee stressin nimenomaan kehossa. Jotkut tuntevat sen hartioiden kireytenä, jotkut taas vatsavaivoina tai lantion alueen kireytenä. Keho antaa hyvinkin tarkkaa informaatioita, että taukoa on pidettävä tai jotakin on muutettava. Kuuntele kehoasi. Se on järin viisas.




Nyt, kun teknologia vallitsee ja osittain hallitsee suurta osaa elämäämme sitä voi myös hyödyntää. Taukojumppia varten voi asettaa ajastimen puhelimeen, jota ei sitten vain siirrä sivuun. Puhelimen voi laittaa lentotilaan, jotta sen valo ja värinä ei häiritse yöunta. Sähköpostien osalta voi laittaa lomasetuksen päälle, kun sen aika on.

Hyvinvoinnin kannalta on hyvä ajatella myös henkilökohtaisia treeniohjelmia, joita voi saada esimerkiksi sähköpostin välityksellä tai osallistumalla erilaisiin Facebook-ryhmiin. 


Omalla kohdallani huomaan voivani huomattavasti paremmin, kun olen päivän aikana päässyt treenaamaan.

Jos minusta riippumasta syystä se ei ole mahdollista olen paljon uupuneempi ja ärsyynnyn paljon helpommin.

Anna itsellesi aikaa, joka päivä vain olla ja koita olla pidentämättä
To Do-listoja turhaan.





Blogin kirjoittaja on Pilatesohjaaja, urheiluhieroja, tanssinopettaja ja pian urheilufysioterapeutti+ Digital Wellbeing Coach.



Kommentit

Suositut tekstit